Co jeśli punkt GLS SzybkaPaczka jest przepełniony?

4 sierpnia 2022

Co jeśli punkt GLS SzybkaPaczka jest przepełniony?

W ostatnim czasie nadanie w punkcie zyskuje coraz większą popularność. Dotyczy to nie tylko przesyłek krajowych ale również zagranicznych. Ilość punktów PUDO Przewoźnika GLS rośnie z miesiąca na miesiąc. W większych miastach są niemalże na każdym osiedlu, na obszarach wiejskich liczba ta również się zwiększyła. Użytkownicy chwalą sobie wysyłkę w usłudze „point-to-door”, nie tylko ze względu na niższą cenę ale także wygodę. Ponadto, wysyłka z punktu to szereg innych udogodnień dla nadawców, szczególnie tych zapracowanych m.in. możliwość nadania paczki podczas zakupów, oszczędność czasu, punkty otwarte są aż 6 dni w tygodniu do późnych godzin wieczornych. Wykorzystanie punktów GLS SzybkaPaczka w procesie doręczenia, ułatwia pracę dostawcom każdego dnia. Podczas naszej nieobecności, kurier nie musi już zostawiać awizo. Przesyłki zostaną dostarczone do placówek kuriera GLS i tam będą oczekiwały na odbiór nawet do 6 dni!  

Punkt GLS SzybkaPaczka/ParcelShop jest pełny w momencie nadania, co zrobić?

Ekspansja sieci GLS SzybkaPaczka/ParcelShop w Polsce i w Europie, sprawiła, że wysyłka okazjonalna za pośrednictwem punktów nadania do takich krajów jak Niemcy, Austria czy Dania, zwiększyła się. Śmiało możemy stwierdzić, że to nadawca chce decydować kiedy przygotuje i wyśle przesyłkę do rodziny lub znajomego za granicą. Jeszcze kilka lat temu możliwa była tylko tradycyjna usługa kurierska „door-to-door”. Dziś branża KEP wdraża zmiany właśnie w kierunku umożliwienia konsumentom nadania lub odebrania przesyłek poza miejscem zamieszkania. Co w takim razie zrobić, gdy w dniu nadania pracownik punktu GLS poinformuje nas, że punkt jest przepełniony? Nie martw się, zostań z nami i przeczytaj co należy w takiej sytuacji zrobić! Pamiętaj, że przewoźnik przygotował w razie trudności alternatywne rozwiązania, które spowodują, że bezproblemowo wyślesz paczkę. Operator GLS umożliwił nadanie przesyłek krajowych i międzynarodowych w punktach SzybkaPaczka/ParcelShop bez konieczności definiowania placówki, w której chcemy zostawić paczkę. Dlatego jeśli otrzymasz wiadomość w placówce, że nie ma miejsca dla Twojej przesyłki, to zanieś paczkę do innego ParcelShop’u w Twojej okolicy. W razie trudności zawsze możesz skontaktować się z działem obsługi klienta Boxfox.pl. Oczywiście jest to pewna niedogodność dla nadawcy. Bywa, że zlecający wysyłkę mieszka w małej miejscowości i był to jedyny punkt GLS. Wtedy będzie musiał specjalnie udać się do miasteczka obok, by nadać paczkę. Z drugiej strony, jeśli nie musimy określać przed nadaniem danego punktu wysyłki, przewoźnik daje nam możliwość wyboru miejsca nadania. Jest to duży komfort dla osób, które często zmieniają lokalizację w ciągu dnia.  

Przygotowanie i nadanie przesyłek w punktach GLS SzybkaPaczka/ParcelShop

Jeśli planujesz nadanie przesyłki na terenie Polski lub do Niemiec, Danii czy Austrii, pamiętaj o poprawnym zapakowaniu swojej wysyłki. Paczkę zapakuj do pudełka kartonowego o kształcie regularnego prostopadłościanu lub sześcianu. List umieść w tradycyjnej koperty lub koperty bąbelkowej. Etykietę kurierską z danymi adresowymi doczep do przesyłki, najlepiej zastosuj do tego przezroczyste, samoprzylepne kieszonki tzw. przylgi kurierskie. „Kangurki” dają Ci pewność, że Twoja przesyłka bezpiecznie i bez dodatkowych utrudnień dotrze do adresata – chronią one listy przewozowe przed uszkodzeniami, przemoczeniem, gwarantuje również, że etykieta nie odczepi się od przesyłki podczas „podróży”. Pamiętaj o maksymalnej wadze przesyłki w obrocie lokalnym i zagranicznym. Waga rzeczywista Twojej przesyłki nie powinna przekroczyć 31,5 kg. Dlaczego istotny jest również pomiar rozmiaru przesyłki? Określenie gabarytów paczki chroni nadawcę przed przykrymi konsekwencjami związanymi z dopłatami – paczka ponadgabarytowa.  

Pracownik punktu GLS SzybkaPaczka/ParcelShop odmówił przyjęcia mojej przesyłki, dlaczego?

Zdarza się, że podczas nadania nieprzewidywalne sytuacje mają wpływ na nasze niezadowolenie z usługi. Dobrym przykładem jest brak miejsca na przyjęcie naszej przesyłki. Często jednak niedogodności wynikają z naszych zaniedbań. Nadawca nie przygotował odpowiednio przesyłki do nadania są to m.in. błędne pakowanie, brak wydrukowania i umieszczenia etykiety na paczce, próba ręcznej zmiany danych adresowych na listach przewozowych. Tak samo przesyłka o większych wymiarach niż dopuszcza operator GLS, może być nie przyjęta w punkcie SzybkaPaczka/ParcelShop. Co wtedy należy zrobić? Najlepiej, jeśli oczywiście to możliwe przepakować przesyłkę do mniejszego pudełka kartonowego lub rozdzielić przedmiotową zawartość na dwie przesyłki. W drugim przypadku pamiętaj aby wygenerować drugi list przewozowy za pośrednictwem Boxfox.pl. Każde pudełko powinno mieć oddzielnie przypisany numer listu przewozowego.  

Ile ważna jest wygenerowana etykieta w usłudze GLS SzybkaPaczka/ParcelShop?

Nie udało Ci się nadać paczki w punkcie GLS? Nie masz czasu udać się do alternatywnego punktu? Nie martw się, Twoja etykieta jest ważna aż 30 dni. Spokojnie możesz doręczyć paczkę do innej placówki GLS lub nadać paczkę przy okazji innej wysyłki w punkcie. Długa ważność etykieta daje duży komfort i swobodę nadawcy. Dzięki czemu nie musisz się już martwić, że nie zdążyłeś/aś nadać paczki tego samego dnia.

Podsumowanie

Nadanie przesyłki z punktu na wybrany adres to praktyczne narzędzie w pierwszym etapie usługi kurierskiej, czyli pierwszej mili. Samodzielnie decydujesz, kiedy chcesz nadasz przesyłkę. Przez naszą platformę Boxfox.pl szybko wygenerujesz etykietę dla paczek krajowych lub zagranicznych. Ważne jest to, że jeśli wybrany przez Ciebie punkt GLS nie ma miejsca, by przyjąć Twoją paczkę, wyszukaj na naszej stronie inny punkt blisko Ciebie.