Kurier nie odebrał przesyłki, co należy zrobić? | Blog | Boxfox

Kurier nie odebrał przesyłki, co należy zrobić?

27 sierpnia 2021

Kurier nie odebrał przesyłki, co należy zrobić?

Popularność sprzedaży internetowej, wysyłka prezentów do rodziny czy znajomych spowodowała, że coraz częściej decydujemy się na zamówienie kuriera do firmy lub domu. Dlaczego właśnie wybieramy kuriera? Nadając przesyłkę zagraniczną czy krajową kurierem mamy pewność, że przy zachowaniu niskiej ceny, nasza przesyłka zostanie doręczona do adresata szybko i bezpiecznie.

Kurier nie przyjechał po przesyłkę, dlaczego?

Przed wyborem pewnego i sprawdzonego kuriera, zapakuj poprawnie przesyłkę do pudełka kartonowego o kształcie regularnego prostopadłościanu. Zawartość przesyłki umieść centralnie w środku pudełka, wolne przestrzenie wypełnij. Wtedy masz pewność że przedmiot nie będzie się przemieszczał podczas transportu. Pamiętaj, że brak prawidłowego zapakowania może mieć negatywny skutek – uszkodzenie paczki w transporcie.

Następnie uzupełnij formularz zamówienia kuriera, opłać usługę i oczekuj na kuriera. Dniem nadania zapewne będzie kolejny dzień roboczy (choć jest to również zależne od firmy kurierskiej).

Gdy oczekiwaliśmy cały dzień w miejscu nadania a kurier nie odebrał paczki, co należy zrobić? Jeśli kurier nie odebrał przesyłki w wyznaczonym terminie, rozpocznij od weryfikacji danych adresowych. Szczególnie od danych nadawcy, być może błędnie wprowadzono dane. Sprawdź również czy wygenerował się numer listu przewozowego, po opłaceniu usługi.

Po weryfikacji danych adresowych, płatności, numeru listu przesyłki przejdź do sprawdzenia statusu przesyłki. Najlepiej zrobić to w śledzeniu przesyłek. Poprawny status na monitoringu w dniu odbioru to: wydruk zlecenia odbioru paczki, złożono zlecenie odbioru paczki – dotyczy Przewoźnika GLS.

Kiedy po sprawdzeniu, upewniłeś się że brak odbioru nie jest błędem z powodu danych adresowych, skontaktuj się z działem obsługi klienta telefonicznie lub mailowo. Brak podjazdu przewoźnika zostanie wyjaśniony, kurier odbierze przesyłkę w kolejnym dniu roboczym.

Zdarza się również że przesyłka nie została odebrana na czas z powodu naszego błędu m.in. błędny adres nadawcy, nie oczekiwaliśmy na kuriera w wyznaczonym przedziale czasowym. Dla błędnego adresu nadawcy na monitoringu przesyłek pokaże się status – „odbiór paczki anulowany”. Jeśli błędnie wprowadziliśmy dane do formularza zamówienia, należy kontaktować się z serwisem i przeadresować zamówienie. Konsultant poprosi o poprawne dane, skoryguje zlecenie i wygeneruje nowy numer listu przewozowego. Każda zmiana w zleceniu, powoduje zmianę numeru listu przesyłki. Całą czynność możemy wykonać telefonicznie lub mailowo. Jeśli kurier w dniu nadania nie zastał nadawcę w domu, wprowadzi status – „paczka nieprzygotowana, nieudana próba odbioru paczki”. W tej sytuacji kurier powinien podjechać na kolejny dzień roboczy raz jeszcze po przesyłkę, jeśli nie wprowadził dodatkowego statusu anulacji.  

Powody dlaczego kurier nie odebrał przesyłki?

Powodów dlaczego kurier nie odbierze paczki może być kilka. Głównie to: błędnie wprowadzony adres nadania, paczka nieprzygotowana do nadania, nie oczekiwaliśmy na kuriera w wyznaczonym przedziale czasowym, sytuacje losowe  związane z sytuacją na drodze – korki, warunki pogodowe, wypadek który będzie powodem zamknięcia drogi, awaria samochodu. Pamiętaj bądź wyrozumiały, kurier podjedzie po przesyłkę już na następny dzień roboczy. Zawsze w razie pytań możesz skontaktować się z infolinią. Konsultant sprawdzi przyczynę oraz wprowadzi do systemu ponowienie zlecenia odbioru.

W jakich godzinach kurier przyjdzie po przesyłkę?

Większość firm kurierskich realizuje nadania przesyłek od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00. Branża KEP przygotowała również możliwość odbioru przesyłek w soboty, usługa ta jest dodatkowo płatna. Część przewoźników daje również możliwość wyboru przedziału czasowego. Pamiętaj, że nie jest on gwarantowany, przypadkowe sytuacje mogą spowodować opóźnienia w podjazdach kurierów. Przedział 8:00-17:00 dotyczy szczególnie podczas nadania przesyłek okazjonalnych, przez osoby prywatne. Firmy, które regularnie nadają przesyłki u danego przewoźnika zazwyczaj mają ustalony zawężony przedział czasowy. Jest to związane z cyklicznym wysyłaniem przesyłek.