Dropshipping - wady i zalety | Blog | Boxfox

Dropshipping – jak rozpocząć, wejdź na rynek sprzedaży online bez kosztów magazynowania

27 sierpnia 2021

Dropshipping – jak rozpocząć, wejdź na rynek sprzedaży online bez kosztów magazynowania

Dropshipping – co to jest?

Zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego? Jeśli mierzysz się z trudnościami związanymi z brakiem środków finansowych na zakup towaru oraz wynajmem magazynu, to właśnie dropshipping jest dla Ciebie. Zgodnie z definicją jest to sprzedaż internetowa, gdzie rola sklepu sprzedawcy sprowadza się tylko do zebrania i przekazania swoich zamówień do producenta lub hurtowni. Sprzedawca sklepu ustala z hurtownią określoną dla siebie marże. Dlatego głównym zadaniem sprzedającego jest pozyskiwanie odbiorcy na dane produkty. Profitem dla właściciela sklepu internetowego jest różnica ceny sklepu do ceny hurtowe. Wielkość marży jest zależna od wolumenu i ustaleń wewnętrznych pomiędzy sprzedający a hurtownią.

Dopshipping – dla kogo?

Wspomniany model sprzedaży jest również adresowany dla małych, początkujących firm z branży e-commerce. Rozpoczynający przedsiębiorcy e-biznesu nie mają wystarczających funduszy by zainwestować w towar, co jest w pewnym sensie zamrożeniem kapitału na starcie. Przecież w tym modelu sprzedaży internetowej właściciel priorytetowo musi postawić na reklamę. Dropshipping jest również świetnym narzędziem sprzedaży internetowej dla nowych firm które monitorują rynek sprzedaży. Mogą dowolnie testować wprowadzanie nowych produktów, które dopiero wchodzą na rynek. Następnie ukierunkować swoją sprzedaż internetową na wybrane produkty w zależności od zainteresowania nabywców.

Dropshipping – wady i zalety sprzedaży

Zalety:

– Optymalizacja kapitału na starcie, dany przedsiębiorca nie musi wyłożyć środków na towar oraz wynajem magazynu,

– Skupiamy się tylko na marketingu,

– Oszczędność finansowa w zatrudnieniu magazynierów,

– Elastyczność kosztów związanych z towarem (płacimy tylko za towar sprzedany),

– Rentowność sprzedaży (zawsze sprzedaż z zyskiem),

– Nie posiadamy zalegającego towaru tzw. Stoków magazynowych,

– Możliwość analizy rynku na dane produkty bez konieczności ich zakupu,

Wady:

– Mniejsza marża, zapewne hurtownia wlicza koszty obsługi, magazynowania do ceny sprzedaży,

– Czasami wydłużony czas doręczenia przesyłek, jest to związane z dużą ilością zamówień w danej hurtowni,

– Koszty związane ze zwrotami,

– Rozpatrywanie reklamacji klientów, ich rozpatrywanie jest zależne od ustaleń pomiędzy sklepem a hurtownią,

– Niekiedy integracji stanów magazynowych, nie posiadamy pełnego dostępu do towaru, możliwa utrata potencjalnych odbiorców,

– Dostęp hurtowni do bazy klientów danego sklepu,

– Niekompletna wiedza na temat danych produktów,

Podsumowanie:

Jak wiemy każdy model sprzedaży internetowej ma swoje plusy i minusy. Podobnie jest w dropshoppingu. Dlatego zanim przystąpisz do sprzedaży przeanalizuj dokładnie wady i zalety opisanego sposobu sprzedaży i wybierz coś dla siebie. Nie ma złotego środka aby Twój e-biznes przyniósł Ci sukces. Pamiętaj o kampaniach reklamowych oraz o optymalizacji kosztów wysyłek do klientów, szczególnie w przesyłkach zagranicznych. Dlatego postaw na wysyłkę do krajów zachodnich, dzięki czemu Twoja marża będzie wyższa. Jeśli we własnym zakresie organizujesz proces wysyłki postaw na brokera kurierskiego. Dzięki czemu zaoszczędzisz na wysyłce. Oferta kurierska będzie dedykowana do Twoich potrzeb, bez konieczności podpisywania umów i deklaracji o ilości przesyłek na danych kierunek w przesyłkach międzynarodowych czy krajowych. Serwis Boxfox.pl gwarantuje tanie i ekonomiczne wysyłki przesyłek do Krajów UE m.in. NiemiecAustriiBelgi … Oszczędności możesz przeznaczyć na wspomniane kampanie reklamowe czy optymalizacje strony pod kontem SEO.