Jakiego kuriera wybrać do sklepu internetowego?

2020-11-12

Waga:
kg
Wysokość:
cm
Szerokość:
cm
Długość:
cm
Opakowanie:

Kraj nadania:
Kraj odbioru:

Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna, dlatego tania i szybka dostawa w sklepach internetowych bardzo często przesądza o złożeniu zamówienia przez klienta. Dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sprzedażą w Internecie i zastanawiasz się, jak zorganizować logistykę tego przedsięwzięcia? Jakiego kuriera wybrać? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, na co zwrócić uwagę, aby zapewnić maksymalnie korzystne warunki swojej firmie oraz wygodę odbiorcom!

 

Czym się kierować, wybierając kuriera?

Wysoka jakość produktów, rozbudowany asortyment, atrakcyjna strona sprzedażowa, konkurencyjne ceny oraz skuteczne kampanie marketingowe w bardzo dużym stopniu wpływają na sukces sklepu internetowego. Równie ważny jest jednak także dobór spedytora. Chcesz przecież, by firma zagwarantowała bezpieczne przesyłki i ich sprawną dostawę do klientów. Pamiętaj, że to właśnie kurier ma bezpośredni kontakt z Twoimi odbiorcami. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorstwo spedycyjne będzie miało wpływ na postrzeganie wizerunku Twojej marki.

Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy z firmą kurierską, zapytaj o ważne kwestie współpracy:

1. Opłaty za usługi dodatkowe – odbiór paczek za pobraniem, ubezpieczenie towaru, naliczenie opłat drogowych i paliwowych,

2. Liczbę prób podejmowania dostarczenia przesyłki w cenie podstawowej,

3. Sposób awizacji przesyłek,

4. Formy odbioru – pod drzwi czy także w punktach stacjonarnych (gdzie spedytor ma takie punkty, w jakich godzinach działają),

5. Kanały komunikacji z odbiorcą – e-mail, SMS, telefon, aplikacja mobilna.

Zwróć uwagę na dopuszczalne wymiary paczek. Często tanie przesyłki mogą obejmować jedynie kartony o niewielkich wymiarach i wadze. Poszczególni spedytorzy w różny sposób obliczają parametry gabarytowe. Najczęściej inne wymogi dotyczą obsługi na terenie Polski, a odmienne przesyłek zagranicznych wysyłanych do krajów Unii Europejskiej.

Kolejną ważną kwestią jest termin zwrotu pobrania (gdy zdecydujesz się udostępnić klientom taką możliwość). Zwykle przesyłki zagraniczne są dostępne wyłącznie z przedpłatą (na konto bankowe czy za pośrednictwem szybkich płatności). W przypadku dostaw krajowych możesz umożliwić płatność przy odbiorze – niektórzy odbiorcy bardziej ufają takiej formie. Dla sklepu internetowego (zwłaszcza tego, który dopiero rozwija swoją działalność) znaczenie ma jednak zachowanie płynności finansowej. Zwróć więc uwagę, jak szybko spedytor zwraca pieniądze z przesyłek pobraniowych – terminy mogą sięgać od kilku do nawet 14-21 dni roboczych.

Trendy w logistyce małych i średnich sklepów internetowych

Rynek e-commerce rozwija się błyskawicznie, dlatego cały czas pojawiają się nowe trendy – jedne z nich się umacniają, inne szybko przemijają. Sprawna logistyka w małych i średnich sklepach internetowych powinna być oparta na analizie najnowszych rozwiązań, które są cenione przez kupujących.

Wśród najpopularniejszych propozycji znalazły się:

1. Stacjonarne punkty pobrań – klasyczne tanie przesyłki z dostawą „door to door” coraz częściej są wzbogacane o możliwość pobrania paczki w punkcie stacjonarnym (m.in. w sklepach czy kioskach współpracujących ze spedytorem). W ten sposób będziesz mógł zagwarantować swoim klientom większą elastyczność odbioru. Zwróć jednak uwagę na dostępność takich placówek w mniejszych miejscowościach, godziny ich otwarcia oraz to, w jaki sposób przesyłki do nich trafiają (czy tylko wtedy, gdy odbiorca sobie tego zażyczy, czy po bezskutecznej próbie dostawy pod podany adres),


2. Możliwość dostawy tego samego dnia (najczęściej usługa ta jest jednak dostępna wyłącznie w największych polskich miastach),


3. Przyspieszenie obsługi zwrotów – np. możliwość bezpłatnego odbioru paczki od klienta.

Broker kurierski – oszczędne rozwiązanie wysyłki zagranicznej

Chcesz zaoferować w swoim sklepie internetowym tanie przesyłki międzynarodowe? Korzystną opcję może ci zaproponować broker kurierski. Platforma zrzeszająca różnych spedytorów najczęściej umożliwia dostawy do wielu krajów europejskich. W BoxFox przygotowaliśmy specjalną ofertę dla klientów firmowych (https://www.boxfox.pl/oferta-dla-firm). Korzystne ceny bez ukrytych opłat łączymy z ubezpieczeniem oraz brakiem konieczności podpisywania stałych umów handlowych. Nie musisz deklarować ilości wysyłanych paczek. Współpracujemy z najlepszymi kurierami, którzy sprawnie dostarczą Twój towar do odbiorców. Poznaj naszą ofertę i zyskaj wymierne korzyści dla swojego biznesu!

 


 

Przeczytaj również:

- Kurier do Niemiec

- Kurier do Austrii

- Kurier do Włoch

 


 

Skontaktuj się z nami w sprawie wysyłek zagranicznych dla Twojej firmy





Realizacja i opieka techniczna

Kokoma

Płatności systemem Dotpay
Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x