Kiedy przesyłka z punktu GLS SzybkaPaczka/ParcelShop wróci do nadawcy?

6 września 2022

Kiedy przesyłka z punktu GLS SzybkaPaczka/ParcelShop wróci do nadawcy?

Punkty nadań i doręczeń SzybkaPaczka GLS zyskują coraz większe grono klientów, zarówno w kraju, jak i za granicą. Nic w tym dziwnego, proces wysyłki jest tani i wygodny zarówno dla nadawcy, jak i odbiorcy. Przeczytaj i dowiedz się, ile masz czasu na odebranie przesyłki z punktu GLS SzybkaPaczka. A co najważniejsze, kiedy przesyłka z punktu GLS SzybkaPaczka/ParcelShop wróci do nadawcy? Zapraszamy do lektury!

Punkty nadań i doręczeń GLS SzybkaPaczka/ParcelShop – recepta na tanie i wygodne wysyłki krajowe i zagraniczne

Wysyłasz paczki okazjonalnie lub prowadzisz sklep internetowy, bez wątpienia nadajesz przesyłki kurierem. Zdecydowanie postaw na przewoźnika GLS, który daje Ci dużą swobodę w nadaniu przesyłki. Mianowicie, możesz wysłać paczkę kurierem lub zanieść do punktu SzybkaPaczka. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które wysyłają nie tylko w obrocie krajowy, ale także międzynarodowym. Punkty nadań i doręczeń obsługują paczki krajowe i zagraniczne, dzięki czemu w jednym terminie nadasz wszystkie swoje zamówienia. GLS przygotował dla odbiorców również możliwość wyboru elastycznego doręczenia m.in. doręczenie do sąsiada, przeadresowanie lub przekierowanie paczki do punktu SzybkaPaczka/ParcelShop GLS. Dzięki czemu adresat sam decyduje, kiedy chce i może odebrać paczkę.

Dlaczego kurier nie doręczył mojej przesyłki pod wskazany adres?

Zapewne nie raz zdarzyło Ci się, że kurier nie dostarczył Twojej paczki pod drzwi. Przyczyn może być kilka, najczęściej to nieobecność odbiorcy w godzinach dostawy. Pamiętaj, że kurier doręcza przesyłki tylko w godzinach swojej pracy, najczęściej od 8:00 do 17:00. Jeśli wiesz, że w dniu doręczenia musisz dłużej zostać w pracy lub masz coś ważnego do załatwienia na mieście, przekieruj odpowiednio wcześniej swoją paczkę do punktu SzybkaPaczka/ParcelShop dla przewoźnika GLS. Pamiętaj, że w usłudze krajowej i zagranicznej masz tylko dwie próby dostawy do rąk własnych. Warto podkreślić, że możliwość zmiany opcji dostawy np. do punktu odbioru jest komfortowe, dzięki czemu nie jesteśmy uzależnieni od kuriera. Na adres mailowy otrzymasz niezbędne dane, które są koniecznie do odbioru paczki w punkcie – kod odbioru.

Ile jest czasu na odebranie przesyłki z punktu GLS SzybkaPaczka/ParcelShop?

Każdy operator logistyczny określa ilość dni na odbiór paczki z punktu kurierskiego. Dla kuriera GLS w punktach SzybkaPaczka/ParcelShop to aż 7 dni na wygodny odbiór paczki. To duże udogodnienie dla odbiorców, którzy wyjechali na wyjazd służbowy lub dłuższy urlop. Mogą spokojnie cieszyć się wyjazdem, wiedząc, że paczka będzie oczekiwała na ich powrót. Punkty GLS świetnie sprawdzą się szczególnie dla odbiorców, którzy kupują przedmioty o dużych gabarytach. Placówki Szybkiej Paczki obsługują większe paczki, dzięki czemu np. sklepy meblowe chętnie współpracują właśnie z GLSem.

Co się stanie, jeśli nie odbiorę przesyłki z punktu GLS SzybkaPaczka/ParcelShop?

Powodów zwrotu z punktu do nadawcy może być kilka, między innymi:
  1. odbiorca zapomniał odebrać paczki;
  2. przekroczono termin odbioru;
  3. kupujący zmienił zdanie i nie odebrał rozmyślnie danego przedmiotu;
  4. wprowadzenie błędnych danych adresowych przez zlecającego;
  5. brak kontaktu z odbiorcą w celu weryfikacji danych do dostawy;
  6. przesyłka zawiera przedmioty wyłączone z usług;
  7. zwrot paczki do nadawcy po decyzji nadawcy.
Jeśli przekierowałeś paczkę do punktu GLS SzybkaPaczka, otrzymasz powiadomienie e-mail lub SMS, gdy przesyłka będzie w wybranej przez Ciebie placówce. Pamiętaj, że zgodnie z regulaminem przewoźnika GLS masz 7 dni na odbiór paczki z punktu. Dlatego zaplanuj w miarę możliwości najszybszy odbiór swojej wysyłki. Po tym terminie przesyłka wróci do nadawcy. Dotyczy to zarówno usługi door-to-door oraz point-to-door. Dlatego, nadając przesyłkę, zwróć uwagę na prawidłowe dane adresowe nadawcy oraz odbiorcy. Wtedy masz pewność, że nieodebrana paczka wróci do Ciebie.

Ile kosztuje zwrot przesyłki do nadawcy?

Jeśli przesyłka zostanie zwrócona z punktu kurierskiego do nadawcy, generuje to koszty dodatkowe. Jest to związane z drogą powrotną paczki i jej procesowaniem przez poszczególne sortownie. Oczywiście zwrot paczki zagranicznej będzie droższy niż przesyłki krajowej. Koszt zwrotu do nadawcy to 100% opłaty podstawowej dla pierwotnej wysyłki. Przykładowo, jeśli użytkownik wysłał paczkę z Polski do Niemiec (eksport), paczka nie została odebrana, to koszt importu (zwrotu) jest równy kosztom eksportu.

Podsumowanie

Jak zauważyłeś, za pośrednictwem Boxfox.pl wyślesz przesyłki krajowe i zagraniczne kurierem GLS, w usłudze od drzwi do drzwi oraz z punktu pod wskazany adres. Nadanie z nami jest szybkie i wygodne, a co najważniejsze w najniższych cenach. Gwarantujemy terminowe i bezpieczne dostawy.