Kurier nie zastał odbiorcy paczki zagranicznej, przesyłka awizowana | Blog | Boxfox

Kurier nie zastał odbiorcy paczki zagranicznej, przesyłka awizowana

12 października 2021

Kurier nie zastał odbiorcy paczki zagranicznej, przesyłka awizowana

Kurier nie zastał odbiorcy przesyłki

Czasami w wyjątkowych sytuacjach kurier nie zastanie odbiorcy w dniu doręczenia. Powodów braku dostawy do adresata może być kilka m.in. praca zawodowa, obowiązki rodzinne, które były powodem wcześniejszego opuszczenia miejsca doręczenia, przeoczenie terminu doręczenia przesyłki, pilny wyjazd. Szczególnie zapominamy o dniu doręczenia w usłudze zagranicznej, gdzie czas oczekiwania na przesyłkę jest dłuższy. Przesyłki zagraniczne są doręczane od dwóch do szczęściu dni roboczych, w zależności od kraju odbiorcy. Jeśli kurier nie zastanie adresata w domu lub innym miejscu doręczenia, kurier zostawi awizo oraz wprowadzi status – odbiorca nieobecny.  

Nieudana próba doręczenia przesyłki międzynarodowej

Pamiętaj, że w dniu dostawy przesyłka kurierska krajowa oraz międzynarodowa otrzyma status – w doręczeniu. Ważne aby monitorować status przesyłki, dodatkowo śledź komunikaty mailowe oraz powiadomienia sms. W dniu dostarczenia przesyłki kurier powinien się z odbiorcą kontaktować telefonicznie. Jednak czasem kurierem ze względu na duża ilość przesyłek do doręczenia, nie zdąży uprzednio poinformować adresata przed podjazdem. W takiej sytuacji nie martw się, jeśli paczka ma status w doręczeniu, kurier na pewno podejmie próbę doręczenia.  

Jak długo przesyłka zagraniczna oczekuje na odbiór?

Przewoźnik GLS podejmuje dwie próby doręczenia paczki pod wskazany adres w usłudze międzynarodowej – EuroBusinessParecel (przesyłki do krajów Europy). Dwie próby doręczenia przesyłki zagranicznej nie dotyczą Szwecji, ze względu na specyfikę dostawy – przesyłki do 20 kg adresowane do osób prywatnych są kierowane już przy pierwszej próbie dostawy do punktów ParcelShop. Po dwóch próbach doręczenia pod wskazany adres, przesyłka kierowana jest do punktu odbioru tzw. GLS ParcelShop. W przypadku gdzie dany kraj zagraniczny nie posiada sieci punktów ParcelShop dla przewoźnika GLS, przesyłka trafia do oddziału. Paczka oczekuje w filii na odbiór osobisty przez odbiorcę. Do odebrania przesyłki z oddziału potrzebny jest dokument tożsamości np. dowód osobisty, prawo jazdy lub paszport. Odbiorca powinien znać również numer przesyłki. Przesyłka czeka na odbiór osobisty w punkcie ParcelShop, oddziale czy filii przez sześć dni roboczych, po tym terminie wraca do nadawcy.  

Kto może odebrać przesyłkę zamiast odbiorcy?

Firmy kurierskie akceptują odbiór przesyłki z punktu odbioru, oddziału czy filii wyłącznie przez odbiorcę wpisanego na liście przewozowym. Bywa że adresat nie może odebrać przesyłki, co zrobić? Dla Przewoźnika GLS przesyłkę może odebrać również inna osoba niż adresat np. znajomy czy współlokator, wtedy wymagane jest upoważnienie do odbioru. Nowy/zastępczy odbiorca powinien posiadać również dowód tożsamości.  

Odbiorca nie będzie mógł odebrać przesyłki zagranicznej, co zrobić?

Bywa, że z różnych przyczyn nie możemy oczekiwać na kuriera w dniu doręczenia. Firma kurierska GLS wprowadziła dogodny dla odbiorcy wybór opcji dostawy tzw. FlexDeliveryService, czyli elastyczna dostawa. Kurier GLS wprowadził również możliwość doręczenia przesyłki do sąsiada, jeśli adresat wyrazi zgodę.

Odbiorca nie odebrał przesyłki, kto płaci za zwrot do nadawcy?

Jeśli przesyłka nie została odebrana z różnych powodów, po danym czasie oczekiwania w oddziale lub punkcie odbioru, wróci do nadawcy. Przesyłka otrzyma status – zwrot paczki do nadawcy. Koszty zwrotu przesyłki ponosi Zlecający, zgodnie z cennikiem usług dodatkowych danego brokera kurierskiego.