FAQ – najczęściej zadawane pytania





Jak wysłać paczkę zagranicę przez Boxfox.pl?

Wystarczy, że wypełnisz formularz na stronie https://www.boxfox.pl/zamow-kuriera
Nie musisz zakładać konta, nie musisz nic drukować. Wystarczy, że spakujesz przesyłkę i kurier ją od Ciebie odbierze.

Powrót do pytań

Jak mogę się z wami skontaktować w razie pytań?

Skontaktować z nami możesz się przez formularz na stronie https://www.boxfox.pl/kontakt
Możesz również zadzwonić pod numer +48 533 446 865. Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 14:00.
Istnieje również możliwość wysłania e-maila na adres kontakt@boxfox.pl
Niezależnie od wybranej formy kontaktu z chęcią odpowiemy na każde pytanie.

Powrót do pytań

Jak nawiązać z wami stałą współpracę jeśli mam firmę?

Zapoznaj się z naszą ofertą skierowaną specjalnie dla firm na stronie https://www.boxfox.pl/oferta-dla-firm
Następnie skontaktuj się z nami, czy to poprzez formularz na stronie https://www.boxfox.pl/kontakt , e-mail kontakt@boxfox.pl lub pod numerem telefonu +48 533 446 865, a przedstawimy Ci ofertę dedykowaną specjalnie dla Ciebie.

Powrót do pytań

Jak zapakować przesyłkę kurierską?

Upewnij się czy karton jest wystarczająco obszerny, tak aby przesyłka zmieściła się w kartonie. Przesyłka powinna być zapakowana w karton. Przesyłka po zapakowaniu powinna mieć regularne kształty o bryle prostopadłościanu (kształt opakowania – standardowy). Jeśli z kartonu będą wystawały elementy przesyłki (paczka nietypowa, kształt – nie jest prostopadłościanem) jest to przesyłka o kształcie opakowania – niestandardowym. Przesyłki o kształcie opakowania niestandardowym obowiązuje inny cennik oraz wymagają innej obsługi. Dostosuj karton do wymiarów wysyłanego przedmiotu/towaru, karton powinien być wypełniony przez towar, wolne przestrzenie wypełnij miękkimi elementami wypełniającymi np. styropian, folia bąbelkowa itp. Towar wewnątrz opakowania nie może się przemieszczać. Po zapakowaniu towaru w karton, z kartonu należy usunąć wszystkie stare oznaczenia – etykiety, listy przewozowe, naklejki itp. (dotyczy używanych kartonów). Szczególnie przedmioty delikatnie należy dobrze zabezpieczyć przed uszkodzeniem podczas transportu, należy umieścić w grubym kartonie, dobrze zabezpieczyć miękkimi elementami zabezpieczającymi – wypełniacze, folie bąbelkowe, styropiany, piankowe chipsy itp. Jeśli zawartość przesyłki składa się z kilku elementów, towar w kartonie powinien być poprzegradzany tekturowymi przegródkami lub każdy element zapakowany w mniejsze opakowania jednostkowe. Towar przewożony składający się z kilku elementów nie może stykać się bezpośrednio ze sobą. Górna i dolna część kartonu powinna być dodatkowo wzmocniona.

Powrót do pytań

Jaka jest maksymalna waga przesyłki, którą mogę wysłać?

Waga przesyłki krajowej nie może przekraczać 31,5 kg, natomiast waga przesyłki zagranicznej nie może przekraczać 40 kg.

Powrót do pytań

Jakie są maksymalne wymiary przesyłki, którą mogę wysłać?

Maksymalny wymiar przesyłki: suma obwodu i najdłuższego boku paczki (kartonu) nie może przekroczyć 300 cm, przy czym najdłuższy bok paczki nie przekracza 200 cm.
Obliczamy to na podstawie wzoru: (2 x długość + 2 x szerokość + wysokość <= 300 cm), w tym przypadku wysokość jest najdłuższym bokiem przesyłki.
W przypadku paczki o kształcie nieregularnym, jej wymiary zostaną obliczone według obrysu opakowania o kształcie prostopadłościanu, w który można by zapakować daną paczkę (nawet jeśli fizycznie zawartość paczki zostanie opakowana w inny sposób)

Powrót do pytań

Co to jest przesyłka niestandardowa?

Jest to paczka, która ma kształt opakowania niestandardowy (nieregularny), czyli inny niż kształt prostopadłościanu, np. paczki o kształtach owalnych, cylindrycznych, okrągłych np. dywany, tkaniny, tuby, paczki składające się z dwóch części połączone w jedną całość za pomocą taśmy, folii stretch, itp.
Nie jest zapakowana w sztywne opakowanie kartonowe.
Ma nierównomierny rozkład obciążenia.

Powrót do pytań

Jaki jest przewidywany czas transporty przesyłek dla poszczególnych państw?

Państwo Ilość dni roboczych
Austria (AT) 2
Belgia (BE) 3
Bułgaria (BG) 4
Chorwacja (HR) 3-4
Czechy (CZ) 2
Dania (DK) 3
Estonia (EE) 2-3
Finlandia (FI) 5-7
Francja (FR) - Kontynent 3-4
Hiszpania (ES) - kontynent 4
Holandia (NL) 3
Irlandia (IE) 4
Litwa (LT) 2-3
Łotwa (LV) 2-3
Niemcy (DE) 2
Portugalia (PT) 4-5
Rumunia (RO) 3
San Marino (SM) 4
Słowacja (SK) 2
Słowenia (SI) 3
Szwecja (SE) 4-6 (Doręczenie do punktu ParcelShop)
Węgry (HU) 2
Wielka Brytania (GB) 3-5
Włochy (IT) 3-4

Powrót do pytań

Jak mogę sprawdzić gdzie jest moja przesyłka?

Na dole strony, w stopce, jest pole, w które możesz wpisać numer przesyłki i po kliknięciu przycisku „szukaj” otrzymasz informacje dotyczącą Twojej przesyłki.

Powrót do pytań



Realizacja i opieka techniczna

Kokoma

Płatności systemem Dotpay
Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x